Güncel Haberler

Güvenli İnternet abone sayısı 46,3 milyonu aştı

Bakan Uraloğlu, güvenli İnternet hizmetleri altyapısının, erişim sağlayıcılar tarafından oluşturulan ücretsiz, isteğe bağlı ve alternatif bir erişim hizmeti olduğunu hatırlattı.

Güvenli internet hizmetine abone sayısının artmaya devam ettiğini vurgulayan Uraloğlu, 2011 yılında başlatılan uygulamada çocuk ve aile olmak üzere iki profil bulunduğunu söyledi.

Abonelerin %99,5’i aile profilini tercih ediyor

Bu yılın nisan ayı sonunda abone sayısının 44 milyona ulaştığını söyleyen Uraloğlu, şöyle konuştu: “Ağustos ayı sonunda güvenli internet hizmeti kullanıcı sayısı 46,3 milyonu aştı. Geriye kalan yüzde 0,5.” “Ben de ‘çocuk profilini’ kullanıyorum” dedi.

Söz konusu hizmetin internetin güvenli kullanımına ilişkin talepler doğrultusunda ortaya çıktığını vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumumuz Bilgi Merkezi’ne bu konuyla ilgili çok sayıda şikayet geldi. Bunları değerlendirmeye aldık. Gerekli çalışmaları yaptık. Yaptığımız araştırmalar özellikle ailelerin sitedeki uygunsuz içeriklerden endişe duyduğunu gösterdi. İnternet ve çözüm arıyorduk ve söz konusu hizmet bu ihtiyaca cevap verdi.” yanıt vermek için geliştirildi.”

Uraloğlu, bu hizmetin aboneleri internetteki olumsuz içeriklerden korumayı amaçladığını, bu bağlamda öncelikle çocukların korunmasının önemli olduğunu söyledi.

Uygulamayla abonelerin yasaklı maddeler, şiddet, ırkçılık ve nefret söylemi, terör propagandası ve suça teşvik içeren sitelerden ücretsiz olarak korunacağını anlatan Uraloğlu, mevcut filtreleme seçeneklerinden yararlanamayan kullanıcıların bu hizmete kolaylıkla ulaşabileceklerini vurguladı. .

“Kullanıcı istek ve önerileri doğrultusunda geliştirildi”

Uygulamanın, zararlı internet içerikleriyle karşılaşmak istemeyen ve bu nedenle evinde internet hizmeti alamayan vatandaşlar için bir alternatif olduğunu söyleyen Uraloğlu, şöyle konuştu: “Güvenli İnternet hizmetiyle mevcut internet kullanıcıları tercihlerinde özgür bırakılırken, kullanıcılar da tercihlerinde özgür kalıyor. Güvenli kullanıma ihtiyaç duyanlara ise tercihleri ​​doğrultusunda alternatif sunuluyor.” dedi.

Hizmet içindeki çocuk ve aile profillerinden birini tercih eden kullanıcıların, karşılaşılan sorunu anında bildirme ve önlem alınmasını talep etme hakkına sahip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, söz konusu hizmetin sürekli olarak geliştirildiğini ve buna bağlı olarak etkinliğinin artırıldığını kaydetti. Kullanıcı istekleri, önerileri ve derecelendirmeleri.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu